گزارش اروبکو از K2

درگزارشی که روز جاری russianclimb  منتشر نموده دنیس اروبکو  آخرین پیشرفت تیم زمستانی K2 را بدین شرح اعلام کرده:

" برخی از اعضای تیم بیمار هستند که موجب تاسف است و بیماری آنها تا به امروز ادامه یافته بنابراین مجبور شدم به تنهایی کار را شروع کنم و با لذت به فعالیت خودم ادامه دادم. من کمپ یک را در ارتفاع 5900 متر ایجاد کردم و بدون استراحت به نصب طناب ثابت پرداختم. چقدرحمایت از خود دشوار است. متوجه طناب های قدیمی شدم و آنها را از زیر یخ درآوردم و در بعضی جاها مجبور شدم فقط با تبر یخ صعود کنم. همه این کارها با غروب زیبای خورشید به پایان رسید و من به کمپ یک برگشتم. پیش بینی شرایط جوی چندان شفاف نبود، گفته شده بود که سرعت باد بین 40 تا 50 کیلومتر در ساعت است و من به این موضوع امیدوار بودم اما با گذراندن یک شب در کمپ یک از شدت باد غافلگیر شدم و مجبور به خواب در هارنس متصل به طناب ثابت شدم. صبح روز بعد ساعت 9 کار را شروع کردم و متوجه شدم که ایده مطلوبی برای نصب طناب ثابت با تجهیزات سنگین بیواک نیست بنابراین شروع به حفاری، چک کردن و تقسیم طنابهای قدیمی کردم. ساعت یک بعداز ظهر به کمپ 2 برگشتم، اینطور که شنیده بودم ارتفاع آن 6300 متر است. در میان وزش باد شدید در عرض یک ساعت و نیم چادر را نصب کردم. این چادر فقط برای نیمی از افراد تیم مناسب است اما برای زنده ماندن کافی است.

چادر در نیمه های شب به شدت تکان می خورد اما موفق شدم به اندازه کافی بخوابم و درست با طلوع خورشید به سمت پایین حرکت کردم. ساعت 30/10 وارد کمپ شدم که وضعیت از این قرار بود:

آدام و مارک عازم کمپ 2 شده بودند. آرتور با باربر ارتفاع پاکستانی به کمپ اصلی برگشته بود. مارچین و ماچی در کمپ 1 بودند و امروز به سمت کمپ 2 حرکت خواهند کرد. پیوتر و راف نیز امروز به سمت کمپ 2 خواهند رفت  من حالا می توانستم استراحت کنم. تیم به من نوتلا داد این کار برای خوشحال کردن من بود.

وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه...
ما را در سایت وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mountainflowersa بازدید : 222 تاريخ : شنبه 7 بهمن 1396 ساعت: 12:35